Höstkoma

Här vandrar livet sin gilla gång.

Hinner bara hälften av vad jag planerar.
Blogg inlägg visar sig vara en av de saker tillsammans med fotografering som jag lagt på den berömda hyllan.
Ibland orkar jag lyfta telefonen och föreviga men långt ifrån alla gånger.

Bland de saker som kommer vare sig man planerar för det eller ej är födelsedagar. En sjuttioåring har vi gratulerat och snart kommer alla oktober och novemberbarn som vi har omkring oss.

Höstfärgerna är otroliga som vanligt men vad gör väl det när man inte får med sig kameran.
Bär och svamp är bara att glömma här. Hallonen har precis mognat. Men det är inget att plocka. Blåbären var mest sjuka.
Kantarellerna torkade bort.

Men en rolig sak är att jag har fått klart några av mina mösstryck och börjat trycka på mössor och pannband. De sista och roligaste kommer till veckan. Jag ska försöka få ut bilderna på dom när dom är klara.

Regnet öser ner och nu kan det bara gå åt ett håll, åt det bättre…..

En kvart efter detta inlägg  var publicerat kommer gubben in och säger att Ropen är vit…. Det är tyvärr för mörkt för att ta en bild men fjället är vitt och det snöar för fullt. =)

Detta bildspel kräver JavaScript.

One thought on “Höstkoma

  1. Så kul att se dig här igen. Ser framemot mössorna .Och alla vackra färger från fjällen finns ju i min kamera. Tog massor av kort när jag var upp. Smörgåstårtan ser smarrig ut. , var säkert god också. Kram

Kommentera

