Sommar?

Hrm… ja sommarlovet kom och midsommar lika så. Men känslan när man går ut är inte sommar på något vis.

Midsommarafton ska dock erkännas var en fantastisk dag på många sätt. Framförallt varmt och myggfritt.
Midsommardagen innehöll två mål för våra yngsta. Mål 1 åka skrana. Mål 2 bada. Och vet ni vad? Vi lyckades.

Nu har det blivit totalt upp och ner i vardagen. Nu är nämligen de två äldre barna hemma igen. En har tagit studenten och en är hemma på gästspel i ”fadersgestaltens” (sonens egna uttryck, jag är modersenheten) företag. Samtidigt som den yngste rymt fältet i en vecka. Upp och ner och bak och fram…. Dagarna går nu ut på att stänga lådor och plocka sockor. Tvätta sockar och badlakan samt laga mat med en kort sammanfattning =)

Måste bara berätta nåt kul.
Jag började redan i fjol att bearbeta min sambo i projektet ”fräscha upp jordgubbsland” vilket mottogs med ignorering…
Nu är vi inne på säsong 2 och alla förberedelser har jag gjort klart. Fortfarande taskig hörsel..
Så en kväll sa jag att NU går jag ut och börjar, du är välkommen att ansluta!
Efter en stund kommer en man i sakta mak med en grep. Säger ingenting. Tittar och suckar. Jag ignorerar och fortsätter plocka upp plantor.
På en stund kommer det fler suckar och några greptag. Sedan blir det tyst igen. Sedan får karln fart och försvinner. Kommer tillbaka med huggarhjälm och motorsåg. Här skulle avverkas.  Bakom förrådet en bit bort sätter han igång. Flera träd faller.Jag fortsätter att plocka upp plantor… Sedan försvinner han igen för att återvända med grävmaskinen, fortfarande iförd hjälm. Planerar en väg för sin maskin för att sedan så småningom komma fram till landet. NÖJD =). Här ska vändas jord!!! Jag fick ett mycket bra jordgubbsland. Men man kan ju fundera vad som var mest omständigt ? Jag menar…vi har ju  inte världens största jordgubbsland. Men båda var nöjda så jag tackar för hjälpen!!!

Förresten har jag gjort något mer roligt… Jag har köpt en transferpress som jag ska trycka mössor och tröjor i egen design med. Detta blir mer än spännande.

Hoppas på mera värme om ett par dagar.Då jag gjort klart mera inomhusjobb och yngste sonen kommer hemöver.

Lev och må!

Detta bildspel kräver JavaScript.

3 thoughts on “Sommar?

  1. Men så jag skrattade när jag läste det där om jordgubbslandet – bara men kan hitta på något med en maskin med motor så går allt bra! 😀 Annars är det just int lönt att fråga ens….

Kommentera

