Vårtecken!

Nu är det vår för gubben har tagit fram solosågen!
Trä är väldigt vackert. Speciellt det som precis är på väg att ruttna. Det får så vackra färger.

Annars ser man vårtecken överallt.
Igår ringde svärmor. Hon hade sett en renko på isen genom bilfönstret. Hon trodde att hon hade kalvat.
Jag tog kameran och sprang ned till sjön. Där jag och övriga renkompisar väntade tålmodigt. Tyvärr låg hon så långt ut att jag inte fick några bra bilder.
Jodå det låg en kalv på isen. Men den ville inte resa sig. Kon ömsom låg ned och stod upp och puffade på kalven. Jag kunde inte gå hem igen innan jag sett vad som hände.
Efter två timmar reser sig äntligen kalven. Men det är inte lätt när man är nyfödd och mamma inte valt födelseplats med tanke på underlaget.  Jag döpte kalven till Bambi. För den låg på isen vart tredje steg ungefär. Men till slut tog den sig in till land med en tålmodig och stöttande mor.

Nöjd över utgången på detta drama gick jag hem och sydde klart överkastet som jag äntligen kan leverera.

Idag är det telefonärenden på agendan. Logistik, reklamationer och pensionsinformation. Jippie!!! (eller)

Detta bildspel kräver JavaScript.

One thought on “Vårtecken!

  1. Pensionsärenden – urrrkkk!!! Jag lät mig övertalas att byta till en fondförvaltare i stället för banken (sa ja för att bli kvitt säljaren till slut) för att det skulle bli mindre att göra och tänka på. Pytt! Har fått en triljard papper att skriva under, skicka hit och dit och beställa nya koder och jag vet inte allt – och inte gör det ngn förändring på pensionskontot heller. Ångrar mig djupt.

    Vackert trä – verkligen!! Och söta lilla Bambi – för väl att det gick bra ändå.

Kommentera

