Det svänger

Vädermässigt i varje fall!
Idag på morgonen är det 9,7 grader. i går 6 grader och innan denna dip kring 30 grader……

Det svänger på familjemedlemsfronten också. Härom dan hade vi äldsta och yngsta sonen hemma. Sedan flyttade den äldsta. Den yngsta åkte på skolresa och dottern dök dök upp istället !!

I helgen hann vi mycket (väääldigt mycket) Bara på Fredagen var vi och städade ur en lägenhet på fyra timmar samtidigt som det förflyttades bohag till den nya. Tre mil längre bort och två timmar senare var vi duschade och iordningställda för fyrtiårskalas som hette duga. Åttio gäster och dans till dansband samt en fantastisk trerätters middag. Med grillat som huvudrätt. Jag ska be om lov att lägga ut värdinnorna för dom var något extra… men så länge lägger jag ut födelsedagsbarnet. Sedan hann vi med allt från soffköp, virkeslastning samt en punktering på vägen hem m,m.m,m.  Så nu behövs ”semester”.

Nu har jag slagit fast klädseln på de sista utav de sjuttio stolsitsarna samt levererat dessa. Puh. Nu är det kvar lite kvastmålning och en jäkla massa bokföring =( Jag kommer visst aldrig närmare nå´t slut. Sedan har jag insett att sommarlovet snart är här så då är ”semestern” slut. Ser mig omkring och inser att huset skulle behöva en ordentlig övergång. Nåja, vi hoppas väl att vädret håller i sig då. Så att man slipper det dåliga samvetet över det som måste åtgärdas där….

Tulpanerna har i alla fall börjat slå ut. Vilket är första året som hararna inte ätit upp knopparna. Så nu vet jag att en sort var lila och en var vit/gula med lila kant. Sedan är pärlhyacinterna som jag planterade i fjol på väg att blomma.  Salladen och dillen har kommit upp och rödlöken har fått fart. Detta är jag inte van och det känns jättekul =)

Ha en bra dag på er!!

5 tankar om “Det svänger

      • Jag kollade efter din son, men det förklarar ju att jag inte såg honom 🙂 De, Strandskolan alltså, åt middag på parkeringen till mitt jobb ( trevligare än det låter!) Jag var jätteimpad över hur de slängde fram Gasolmurikkor och brassade käk åt hela gänget utomhus fastän vädret inte var tiptop.

        Hoppas sonen hade en bra klassresa i alla fall!

  1. Mycket trevlig! Skolorna häromkring har oftast med uteliv i sina profiler och är van sådant. Våran skola har uteskola två veckor om året (dispens) där dom sover ute och förlägger all undervisning till den plats dom befinner sig på. Kika gärna in på http://fc.malgomaj.vilhelmina.se/~saxnas/ där finns alla mina barn (även hon som inte vill synas) representerade på olika fjällveckobilder.

  2. Fantastiskt! Tänk om det funnits lärare med det engagemanget på vår skola – den i kommunen som ligger mest nära har ingen fjällvecka på högstadiet, medan de nere i centralorten har….. I 3:.an gör de en övernattning, men det är allt. 😦

Lämna en kommentar